De decoder inbouw is klaar en alle drie de aanwezige trams rijden hun rondjes in de vaste dienstregeling. De Lenz decoder laat de tram langzaam en vloeiend optrekken en afremmen, aangestuurd door het computerprogramma Koploper. De Lenz decoder geeft geen schokken bij lage snelheden wat de ESU decoder in dezelfde tram wel deed. Het had wellicht door decoderinstellingen in de ESU decoder verbeterd kunnen worden, maar waarom als het in één keer ook goed kan?
Wat voor mooi rijden altijd noodzakelijk blijft zijn schone rails en wielen. Daar komt niemand onderuit. Het Roco poetsblokje en de wattenstaafjes liggen gereed!
Op bovenstaande foto de verschillende frames. De bovenste zonder ruimte voor decoder inbouw, de onderste met twee vakjes net voor de motor. Om in de variant zonder de vakjes toch een decoder kwijt te kunnen heb ik zelf een vakje moeten frezen. Dat geeft rommel. Om motor en draaistellen daartegen te beschermen zijn deze eerst verwijderd.
In het frame het is het decodervakje gemaakt en nog zichtbaar door de witte kunststof. Het kunststof van het frame is vrij hard. Ik heb daardoor alle vertrouwen in de duurzaamheid van het frame. De draaistellen zijn vrij gemakkelijk naar onderen uit te wippen. Ik hoop wel dat die tijdens het rijden altijd netjes blijven zitten, ook na langere tijd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten